subotica, 2009./projekt

projektiprojekti.htmlprojekti.htmlshapeimage_1_link_0

Kata Mijatovic

1. Vidljivo /Nevidljivo", vldeo, cca 17',loop, dvd, 2007 / Visible-Invisible, cca 17`, loop, dvd, 2007

U video radu " Vidljivo / Nevidljivo", nastalom 2007.god., koji prezentira u okviru izložbe "PLEH u Subotici", posredstvom vlastitog sna iz 1991.god., stavlja u odnos dva doživljaja svijeta, dvije "stvarnosti". Jedna je banalna, svakodnevna, vidljiva (vožnja tramvajem), druga je tanscedentalna, nevidljiva, posredovana snom, tj. tekstom sna o dječaku zlatnih očiju, koji se uzastopno ispisuje na video zapisu nedjeljne vožnje tramvajem.Situacija iz sna, u kojoj nas nesvjesno vodi izvan vremena i prostora, suprotstavljena je prostorno-vremenskom kretanju ljudskih života.

  1. 2.Iz serije foto-printeva:" Izabrani snovi", 2001. /Photo-print Cycle: Chosen Dreams, 2001

Serija foto-printeva " Izabrani snovi ", sadrži 23 teksta sna i foto- portrete osoba koje su mi donirale tekstove svojih snova za istoimeni projekt koji sam otpočela 2002. Neki od ovih opisa snova u narednom razdoblju bili su osnovni sadržajni i konstruktivni materijal za niz radova (performansa, videa, instalacija) koje sam realizirala u okviru tog

projekta

Marijan Molnar


1.Gađanje umjetnika , performans, 2009./ Aiming at the Artis


  1. 2.Hodanje po EU jajima , interakcijska instalacija 2009./Walking on the EU Eggs


Dva rada koja su međusobno povezana, jedan je instalacija a drugi je performans. Povezuju ih jaja. Kod instalacije "Hodanje po jajima" jaja su postavljena na pod prostora kroz koji moraju proći posjetitelji. Ona su obilježana vidljivim logom/ EU znakom i zastavicom. Kod performansa jaja služe za gađanje umjetnika i to u trenutku kad on podiže, naizmjence, dva transparenta. Jedan na kojem piše: Želim stvarati EU umjetnost i drugi na kojem piše: Želim biti EU umjetnik. Pozivajući se na stariji rad kao onaj koji je u moju umjetničku praksu uveo jaja (vidi rad: video "Svako jutro jaje" u okviru projekta "Dva mjesta dvije sudbine", 2002.) ja sam se prisjetio i stare devize vezane uz ovaj rad : UMJETNOST ILI JAJA, PITANJE JE SADA!?

3.“I Want!”, video, 12’, loop, dvd, 2009./ „I want!“, video, 12`, loop, dvd, 2009-06-28

Individualne želje koje se isprepliću sa globalnim događanjima govore o frustraciji izazvanoj “zidovima”i ironiji koja proizlazi iz tog sukoba i nejednakosti ovih veličina. Umjetnik kao oasmljena figura na vjetrometini događanja izražava svoju želju: želju pripadnosti.

Zoran Pavelic

1. "Glas umjetnika", 2003/5,video, 2* 48", loop, dvd /The Voice of an Artist, 2003/5 video, 2* 48", loop, dvd Video je snimljen u zgradi HDLU-a, Zagreb, u donjem kružnom prostoru koji je izrazito akustičan. Autor ulazi u zamračeni prostor i počinje stepati oko minijaturne svjetiljke u sredini. Udara sve brže i sve jače nogama o pod, proizvodeći zvuk koji je potenciran jekom; istodobno s pojačavanjem udaraca pojačava se svjetlo u prostoru.

2." Kolibri", prostorna instalacija, crna samoljepiva traka, 81 x 81 x 81cm, 2009 / Hummingbirds, ambience installation, black adhesive tape, 81 X 81 X 81 cm, 2009

Naziv rada asocira na vizualni doživljaj lebdenja u prostoru, što ga pobuđuje crni kvadrat postavljen visoko uz strop,u kut prostorije. "Kolibri" je nastao na tragu razmišljanja o radu umjetnika Jurja Dobrovića

3. ' Umetnike novine '', 2009/„Art news“, 2009

Intervencija na naslovnici novina Subotike novine/ Subotica

Preimenovanje naziva lokalnog tjednika Subotičke novine u Umetničke novine. 48 primjeraka Subotičkih novina preimenovanih u Umetničke novine postavljeno je na zid galerije. Ti su primjerci dijeljeni posjetiteljima na otvorenju izložbe

Vlatko Vincek


1. VIVE LA MORT, VIVE L'AVANTGARDE, VIVE LA REVOLUTION Video, trajanje 12 minuta, 2009.g. /Video, 12 minutes, 2009 Godine 1984 Michael Klier dobio je prvu nagradu na video manifestaciji za film Der Riese (DIV). Radilo se o jednostavnoj montaži slika koje su napravile nadzorne kamere u različitim njemačkim gradovima. Klier je prokomentirao da u video kontroli vidi „kraj i rekapitulaciju svoje umjetnosti." „To svečano zbogom čovjeku iza kamere, taj totalni nestanak njegove vizualne subjektivnosti u jednom ambijentalnom tehničkom efektu, nekoj vrsti stalnog pan-filma, koji bez našeg znanja čini od naših najobičnijih postupaka filmske radnje i novi materijal viđenja, jednu sirovu viziju, neustrašivu i nezainteresiranu " kaže Virillio. Virgej je primjetio: „Upotrijebio si vražji jezik u svom video radu." Ali on je moj prijatelj i može mi svašta reči. „To ti je jedan od boljih radova" tvrdi Zaga, ali s njom spavam, kako da joj vjerujem? Duelna relacija - vlada igrom, ritualom i sferom pravila. Polarna relacija - relacija proturječnosti. Digitalna relacija - distribuira porostor Norme i Modela. Fino je to podijelio Bodrijard. Derida je to spojio u univerzalnu igru tri logike i označuje ih između ostalog kao „zavođenje ambijenta ludičke erotizacije jednog univerzuma bez uloga."